13 czerwca, 2021

Wychodź sobie zdrowie

Wychodź sobie zdrowie

Często lubimy popadać w skrajności. Jak dieta, to od razu oczyszczanie, detoks i cięcie kalorii gdzie popadnie. Jeśli sport, to długodystansowe biegi lub ciężkie treningi na siłowni.

Walcząc o zdrowie, zapominamy o zdrowiu… Dziś będzie mniej dietetycznie, a bardziej sportowo – o codziennych mini aktywnościach, które także mają znaczenie.

Czy wiecie, że gdy leżymy i nic nie robimy, to także potrzebujemy energii?

Nasz organizm nie ma przerwy w działaniu, nie wyłącza się, gdy śpimy lub odpoczywamy. Pracuje non stop, dwadzieścia cztery godziny na dobę. Gdy leżymy i się nie ruszamy, to możemy powiedzieć o podstawowej przemianie materii, czyli najniższym poziomie przemiany materii niezbędnym do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych. Oddychamy, bije nasze serce, musimy utrzymać stałą temperaturę ciała itp. Jak widzicie, organizm ma dużo do zrobienia, nawet gdy my nic nie robimy…

Jednak podstawowa przemiana materii jest niewielka

Dla trzydziestoletniej kobiety o wzroście 165 cm i wadze 60 kg wynosi ok. 1400 kcal. Co zrobić, żeby nie zaharowując się na kolejnym treningu, wpłynąć na zwiększenie zapotrzebowania kalorycznego? Odpowiedź nasuwa się sama. Nie leżeć cały dzień, tylko zwiększyć codzienną aktywność fizyczną.

Jak jeszcze można zadbać o zdrowie?

Poza właściwą dietą i aktywnością fizyczną ważne jest także kompleksowe dbanie o zdrowie. Co więcej, należy być przygotowanym na różne problemy, które mogą nas dotknąć. Warto także zadbać o swoje jelita i stosować odpowiednie probiotyki.

Więcej informacji na https://www.lakcid.pl/

Dodaj komentarz